תיקון מחשבים נראה לנו דבר סבוך ומורכב ופעמים רבות איננו מעוניינים לטפל בעצמנו בתקלה וממהרים להזמין טכנאי מחשבים וזאת, היות ואנו חוששים שניגרום לנזק נוסף. אם נבחן את הסיטואציה הרי שברוב המקרים מלכתחילה ניתן למנע אותה. כ- 75% מסך תקלות המחשב כיום הינם תקלות תוכנה שאותם ניתן למנע בעזרת מספר כלים שנועדו לשמש אותנו בתחזוקת המחשב. רוב רובם של הכלים האלו הינם כלים הקיימים בתוכנה המפעילה את המחשב היא מערכת ההפעלה ונידרש מאיתנו להכירם בצורה שטחית בלבד. כלים אלו יטפלו ברוב סוגי הבעיות בין אם דרך טיפול בבעיה הספציפית ובין אם בהחזרת מצב המחשב לקדמותו או שחזור מערכת ההפעלה לנקודת זמן קודמת.
המחשבים כיום מתחלקים לשלוש קטגוריות עיקריות - שרתים, מחשבים שולחניים או מחשבים ניידים:
כאשר ישנה בעיה במחשב ישנו צורך מהותי לאבחן את סוג הבעייה ובעיקרה השאלה האם מדובר בבעיית תוכנה או חומרה. החומרה, מהווה את ה"ברזלים" או החלק המוחשי במחשב. ואילו התוכנה היא המערכת המאפשרת את הפעלתם של התוכנות השונות או התוכנות עצמן. כפי שכבר ציינו, תקלות תוכנה נפוצות למדי וכוללות שיבוש הגדרות תוכנה המונעות פעולה תקינה, וירוסים, טפילים, העמסת מידע בהתקנות רכיבי תוכנה מיותרים ועוד.
היות ותקלות תוכנה אינן דורשות החלפת רכיבים במחשב הן בעיקרן (למעט מקרים ספציפיים) זולות יותר. בעת התיקון, טכנאי מחשבים מוסמך יוודא תחילה כי לא מדובר בבעית תוכנה הדורשת תיקון מינורי או אף פרמוט והתקנה מחדש בטרם יגש לביצוע תיקון והחלפה של חומרה יקרה
טיפולים או "תיקונים" שכיחים במחשב לדוגמא הינם ניקוי המחשב מקבצי זבל, איחוי של הדיסק הקשיח, הסרת תוכנות מיותרות, ניקוי וירוסים וטפילים אחרים וכדומה. אלו תיקונים נפוצים מאוד וטכנאי מחשבים מורגל בתיקונים מסוג זה. טכנאי למחשבים בעל ניסיון יוכל לתמחר את העבודה לה נדרש בטרם יגש לביצועה. יש להמנע מטכנאים אשר מציעים ביקור חינם אולם גובים לפי שעות ללא מתן הצעה קונקרטית ללקוח.
כיום ניתן למצא דור חדש של טכנאי מחשבים אשר פועלים בשיטה לא קונבנציונלית. במקום להגיע אל הלקוח ולטפל במחשב פרונטלית, הטכנאי מעדיף להתחבר מרחוק למחשב הלקוח ולקחת שליטה על המחשב היעודי ממסך המחשב שלו. בתמיכה מרחוק במחשב הלקוח טכנאי המחשבים מקבל את השליטה במקלדת,עכבר ומסך ובכך יכול לפעול ממחשבו שלו ללא הפרעה לתיקון המחשב המרוחק כאילו שישב פיזית לפניו. בתמיכה מרחוק ניתן לטפל כיום ברוב תקלות התוכנה אשר מהוות חלק מהותי מבין תקלות המחשב בכלל וזאת בתנאי ששני המחשבים מחוברים פיזית לתשתית האינטרנט.
היתרון,בשליטה מרחוק, בצד הלקוח הינו בקבלת שירות זמין ויעיל במידה שווה אשר אינו מפריע להתנהלות משרדו או סביבת עבודתו. בנוסף לכך, הלקוח יכול לשבת מול המחשב ולפקח על ביצוע העבודה היות וממקומו הוא יכול לראות כיצד הטכנאי ניגש להגדרות השונות במחשב על גבי צג המחשב. טכנאי המחשבים מרוויח מכך שאינו נדרש לצאת מהמשרד מהחנות או הבית ובכך חוסך זמן וכסף. בעצם חוסר התמחור של עלויות אלו הלקוח חוסך גם כן והשירות הופך לאטרקטיבי מתמיד.
לסיכום, יש צורך לדעת למי פונים. בכל בעיה או תקלה כדאי לפנות לקבלת שירות מטכנאי מחשבים מוסמך בעל תעודות. כמובן שיש לבדוק קודם אם המחשב נמצא תחת חוזה שירות או אחריות ולהפעיל אותם בהתאם אך גם במידה ולא נוכל לבדוק האם כלי התחזוק של מערכת הפעלה יכולים לעזור או אם ניתן לקבל שירות מוזל כשירותי תיקון ותמיכה מרחוק או הגעה לאבחון בעיות חומרה בחנות בה נקנה המחשב.
המידע המופיע בדף זה הוא כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת או ייעוץ מוסמך. אנו עושים ככל האפשר על מנת לשמור אותו מדוייק ומעודכן, אך בהחלט יתכנו כי חלק מן המידע לא יהיה עדכני או מדויק. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של עורך דין מוסמך או של איש מקצוע בעל הסמכה מתאימה. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק מכל סוג שהוא העשוי להגרם בעקבות שימוש במידע כלשהו המופיע באתר.
כל הזכויות שמורות © 2013-2024