חוקי המשחק בעולם הפרסום הדיגיטלי השתנו בשנת 2020 כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה. עסקים רבים נאלצות להתמודד עם הסגרים שהוטלו על תושבי המדינה, רבים מהעסקים נאלצו להמציא את עצמם מחדש, ותוך זמן קצר בעלי חנויות ועסקים קטנים החלו לעבוד מהבית או להציע שירות מקוון. בתקופת הקורונה החלו רבים מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים לבנות אתרים, בעיקר אתרי מכירות, ולהשקיע בקידום אורגני של האתר ובפרסום באינטרנט.
יש מגוון אפשרויות לשיווק דיגיטלי, כאשר עסקים קטנים ובינוניים כמו גם בעלי מקצועות חופשיים החלו להכיר את היתרונות הרבים של פרסום בגוגל ופרסום ברשתות החברתיות. פרסום במנוע החיפוש גוגל מתאים גם לעסקים קטנים עם תקציב מוגבל, את תוצאות הקמפיין רואים מיד ואפשר לקבל לידים איכותיים ולהגדיל מכירות בעסק.
התפרצות נגיף הקורונה בארץ וברחבי העולם השפיעה על כל העסקים והלקוחות שלהם, ובצל הנחיות ארגוני הבריאות האנשים החלו להקפיד על עטיית מסכות על הפנים, ריחוק חברתי, בידוד ביתי, היגיינה ועוד. החשש מהידבקויות ותקופות הסגר וסגירת העסקים, כל אלו ועוד גרמו לישראלים לעבור לרכישות אונליין, החל ממוצרי מזון לבית, דרך מוצרי צריכה שונים וכמובן מוצרי חשמל וריהוט, ועד רכישת בגדים, אופנה, נעליים, ציוד ספורט וכו'.
כדי להשתתף בחגיגת הקניות אונליין בצל משבר הקורונה, בעלי עסקים קטנים ובינוניים החלו לבנות אתרים חדשים ומתקדמים טכנולוגית, עם חנות אינטרנטית ומערכת סליקה, וכמובן שירות משלוחים מהיר. כדי לקבל חשיפה לאתר המכירות החדש ועל מנת לבנות מותג מנצח באינטרנט וליצור בידול מהמתחרים, חשוב להשקיע גם בפרסום בגוגל, אפשר לשלב גם קמפיינים ברשתות החברתיות המובילות כמו פייסבוק, אינסטגרם ואפילו טיק טוק.
בעלי עסקים רבים החלו להשקיע בפרסום בגוגל, חלקם הצליחו לקבל לידים איכותיים ולהפוך אותם למכירות בפועל, אך לא מעט מהמפרסמים התאכזבו מהתוצאות. לכן, חשוב לציין כי פרסום בגוגל עובד כל עוד מנהלים את הקמפיינים במקצועיות ולאחר תכנון קפדני.
מערכת הפרסום של גוגל נקראת Google Ads, זו פלטפורמה מתקדמת וחדשנית הכוללת כלים מתקדמים ונדרש ידע וניסיון כדי לנהל קמפיינים מצליחים. מודעות הפרסום בגוגל יכולות להופיע בראש דף התוצאות, בהתאם למילות המפתח שבוחרים מראש ובהתאמה לתקציב, למאפייני קהל המטרה וסוג הקמפיין. באמצעות מערכת הפרסום גוגל אדס אפשר לנהל קמפיינים גם ברשת המדיה של גוגל, ביוטיוב ובאתרים מובילים שונים (באנרים).
פרסום בגוגל בתקופת הקורונה מאפשר לעסקים רבים להרחיב את הפעילות העסקית, למכור מוצרים ללקוחות במיקומים שונים ובפריסה ארצית רחבה, כולל אפשרות למכור מוצרים ללקוחות מעבר לים. כמו כן, עסקים שהמכירות שלהם היו בעיקר ללקוחות מקומיים החלו לגלות את היתרונות הרבים של עולם השיווק בדיגיטל, הם הגדילו מכירות למרות משבר הקורונה ולמעשה הווירוס אפשר להם לבנות מותג מוכר, לייצר נכס דיגיטלי משמעותי, ליצור בידול מהמתחרים ולהתרחב לתחומים נוספים.
המידע המופיע בדף זה הוא כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת או ייעוץ מוסמך. אנו עושים ככל האפשר על מנת לשמור אותו מדוייק ומעודכן, אך בהחלט יתכנו כי חלק מן המידע לא יהיה עדכני או מדויק. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של עורך דין מוסמך או של איש מקצוע בעל הסמכה מתאימה. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק מכל סוג שהוא העשוי להגרם בעקבות שימוש במידע כלשהו המופיע באתר.
כל הזכויות שמורות © 2013-2024